It is too fucking cold in this town for me.

Jag har fått någon grej för Ryssland. Det började väl lite smått med att Micke, en av mina modeller, hade något ryskt i sitt utseende med det halvgråa håret och när han i julas på skämt rakade till en stilig mustasch och tog på sig mitt linne jag sydde var saken biff: Han var en tvättäkta rysk boxare från 50-talet! Att jag dessutom gjort min logotyp till kläderna i russian edition med texten Irina på kyrilliska gjorde ju bara saken ännu bättre! Kanske något att behålla? Ni kanske vill ha en bild och det kommer. 2009 ska ju bli året av seriös uppstartning och marknadsföring av mig själv, så ett namn är väsentligt. Men istället för att försöka komma på fyndiga företagsnamn känner jag lite att irina, det är ju ändå jag, så vad kan vara mer rätt? Och om jag nu byter till Irina Laaja, blir det en härlig kulturkrock.
Planer 2009:
1. Komma fram till namn och logga
2. Försöka komma ut mer. Att producera och skänka till nära och kära duger inte längre!
3. Gärna införskaffa en industrisymaskin och en overlock. Overlock prioteras först, men hur ska jag klara mig utan industrimaskin nu när skolan slutar? Katastrof!
4. Pengar känns som en nödvändighet. Stipendier måste sökas.

Hur som helst, ryssmanin ÄR ett faktum. Det är pälsmössor som ser ut att vara burna av snobbiga rysstanter, pälsjackor à la överklassen och ädelsetenar som b-iga varianter av tsarens kronjuveler. Jag såg ett program på svt2 om Rysslands kronjuveler, och blev såklart inspirerad av deras enorma överflöd och badande i gnistrande stenar! Någon som kan gifta mig rik så jag kan addera lite gnister till min annars så gråa outfit?
Någon som kan ta mig bort från denna rysskyla?



PS. Idag såg jag en tjej på stan, eller var det igår, som hade ett par fantastiska strumpyxor! Ena benet var vitt och andra svart. Fabulous, jag ska söka med ficklampa genom hela stan efter dem! Eller så slutar det som alltid, att jag ger upp och tillverkar själv... Ska även sy och trycka upp lite kläder med min snygga rysslogga på. Ja. Kvällens sysselsättning.
Over and out.

Kommentarer
Postat av: svalan

min syrra har sånna strumpbyxor, jag kan fråga vart hon har köpt dem =) men om jag inet minns fel så tror jag att hon har gjort dem själv. klippa av ena benet, och trä fast grenen av den "trasiga" på den hela strumpbyxan. det bästa är nog att klippa av den svarta

2009-01-15 @ 15:15:25
Postat av: irina

åååh fråga!

men ja, det brukar alltid sluta med att jag får göra själv, får väl inhandla mig ett par vita och svarta strumbyxor...

2009-01-15 @ 19:30:10
URL: http://fashionisfuture.blogg.se/
Postat av: Anonym

lindex är the place ;)

2009-01-15 @ 22:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0