RUSSIAN GIRL FOR SALE

Herregud, är det en månad sedan jag skrev här sist!? Jag måster erkänna att jag varit i en svacka, eller är fortfarande men jag gör en kort simtur upp till ytan ikväll, och eftersom känslor nästan helt och hållet avgör vad jag tar på mig har det mest blivit de sköna långkalsongerna och stickade tröjor senaste tiden. Här får alla som någonsin påstått att mode är ytligt en smäll! Mode kan vara det mest känslomässigt utelämnande som finns, bara man orkar titta lite extra noga och fråga lite mer.

Jag syr hela tiden som en galning, och jag lovar, jag ska ta tag i mig själv någon dag och fota allting! Kanske imorgon om jag känner mig stabil. Allting måste ha rätt balans, jag måste känna mig som plaggen för att kunna ta på mig dem och då är det svårt med tider. Allting har sin tid och det går tyvärr inte att stressa fram.
Snart är jag dock färdig med de spännande haremsbyxorna som ska gå med den vinröda sidenskjortan med krås. Det ser ut att bli en intressant mix av kulturer, material och uttryck. Inspirerad av pälsmössan jag hittade i mammas garderob och förälskade mig i, ni kan se den på bilden nedanför, funderar jag nu på att göra en liknande som ska tillhöra outfiten men i ett fulare slitet pälstyg. Fusk såklart, inga lik i min garderob! Det kan bli fint till modellens (Micke) svartgråa hår. För att öka kontrasterna ännu mer som jag älskar stoppar jag på honom ett bar rejäla kängor á la Dr. martins. Helt underbart! När det är färdigt ska jag släpa ut honom i skogen eller någon betongdjungel och fota.


Idag. Prickar inspirerade av Comme des Garçons kollektion från h&m. Appropå det hade jag ju spanat in en fantastisk skjorta med spets på ärmarna. Denna kom såklart inte till Umeå, eftersom vi är staden utanför världen, och jag har dålig erfarenhet av internetköp, så den fick aldrig bli min tyvärr. Jag ska hålla en tyst minut och sedan trösta mig med budgetvarianten, min prickiga skjorta från rean på h&m.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0