Dekadensbegär

Någonting hände, kanske var det saknaden av glamour och dekadens i mitt liv, och jag klistrade fast mig vid 1920-talet. Först. Sedan började jag utforska alla årtionden fram till vårat och samlade på mig mängder av inspirerande bilder i systematiskt ordnade mappar i datorn. Det fanns inget slut! Det är sådana här egentligen meningslösa saker man kan sysselsätta sig med som sjukskriven har jag upptäckt. Samt en hel del tänkande. Det, och det faktum att originaltyget nu börjar ta slut, har jag bestämt att varva glitterfjällen på klänningen (kommer bild snart) med fjäll av päls. Det kan bli en intressant mix. Ibland blir det bäst ju mer man "misslyckas". Trevligt skulle det dock vara om min provdocka kunde få en ståpinne snart så jag kan börja att faktiskt arbeta med klänningen.
Jag började tänka på min födelsedag också, ja man ska alltid vara ute i god tid (jag fyller år i juli), och funderar på något mumsigt tema på en fest. För fest måste man ju ha om man fyller 20 och visst vore det trevligt med lite glitter och glamour. Jag kanske ska ha dekadens som tema, eller vintage. Stora planer i alla fall på en festlig trädgårdsfest.

Inköpsbehov:
Cigaretthållare. Kan det bli mer glamouröst?
Stora örhängen à la Edie Sedgwick.
Stiliga svarta tyger till stiliga svarta cocktailklänningar. 60's style.
Fjädrar, paljetter och spetsar i mängder!


                     


       




       



           

Kommentarer
Postat av: sanna

åh vilken inspiration :)

2008-11-17 @ 10:10:17
Postat av: irina

Ja, jag har mappar fulla med bilder! :D

2008-11-17 @ 12:30:05
URL: http://fashionisfuture.blogg.se/
Postat av: KelocC

Nice blogg :)

2008-11-17 @ 12:35:39
URL: http://kelocc.blogg.se/
Postat av: irina

Tack tack :)

2008-11-17 @ 12:55:24
URL: http://fashionisfuture.blogg.se/
Postat av: Andréa

Hej du :) Vill du få gratis presentkort på Kicks eller Make Up Store?

Då behöver du bara bli medlem genom att klicka på denna länk: http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=139871

Sedan är det bara att börja samla ihop poäng! Det gör du bland annat genom att värva nya medlemmar.

Medlemsskapet är givetvis gratis! Det är dock viktigt att du använder just DEN länken när du blir medlem.

Ha en bra dag :)

2008-11-17 @ 12:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0